Bis bis bis: Nieuwjaarsbrief 2012

Voor de niet-Facebookers post ik graag nog even mijn schrijfsel van 1 januari 2012…

Beste vrienden,

2011 was geen goed jaar. De vele optredens en de geslaagde zomer vergaan in het niets bij de miserie en het verlies van zoveel dierbaren. 2011 was voor mij eveneens de bevestiging van het verder afnemende chauvinisme van diverse media in het tanende muzikale landschap en het hierdoor ontstane onevenwicht tussen de aandacht voor internationale releases en de aandacht voor degelijke Vlaamse producties.

Ook de desinteresse van de consument in het betalen voor muziek, zeg maar het non-respect voor en het stelen van het werk van duizenden creatievelingen in het kleine afzetgebied Vlaanderen, maakt dat de Vlaamse professionele muziekwereld meer dan ooit op de rand van de afgrond staat. Het is geen pessimistische kijk van een Vlaamse zanger. Integendeel, het is de harde realiteit. Echter, ik bekijk het leven nog steeds door een roze bril! En trouwens, het is nieuwjaar dus laat ons positief zijn…

2012 wordt een jaar boordevol muziek! Althans, dat is de bedoeling!!! Op het menu: veel optreden en als uitlaatklep veel schrijven en meewerken aan nationale en internationale muziekprojecten. De voorbije maanden nam ik een belangrijke beslissing. Enkele jaren geleden zette ik als componist reeds de stap om op het vlak van publishing weg te gaan bij het in België ondertussen opgedoekte EMI Publishing. Vanaf 1 januari 2012 zet ik ook als artiest de stap om vrij te zijn op het vlak van management, platen en boekingen. Ik heb bijna zes jaar kunnen rekenen op de inzet en het noeste werk van heel wat mensen bij BMG, Sony-BMG, Sony Music, The Castle Company, Stageplan, DAY1 en Live Entertainment. Daar ben ik iedereen heel erg dankbaar voor! De voorbije jaren hebben me onnoemelijk veel werkplezier en ook ware vrienden opgeleverd. Met een aantal mensen heb ik reeds uitgebreid gepraat en de komende weken zal de Godendrank nog rijkelijk vloeien in menig kantoorgebouw, om te toasten op de mooie samenwerking 😉

Vanaf 1 januari 2012 vaar ik mijn langverwachte onafhankelijke koers en begin ik te bouwen aan een klein, maar hecht professioneel team. Zo heb ik beslist om in eerste instantie geen exclusiviteit meer te verlenen aan een groot boekingskantoor. Concreet betekent dit dat ik An Daelmans heb gevraagd om als onafhankelijke booker mijn boekingen te verzorgen. An is de jonge en gedreven dame die zich enkel en alleen zal toeleggen op de optredens van de artiest Udo. Ik heb er het volste vertrouwen in dat zij het mooie werk van Elke Heidbuchel en Live Entertainment zal kunnen verderzetten.

Tot zover het eerste POSITIEVE nieuwsfeit van 2012. Maak er allemaal een mooi en sprankelend jaar van!

Muzikale groeten, Udo x

Geef een reactie

